Wat leuk dat je verrast bent of verrast hebt met een cadeaubon via Greetz! Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen en antwoorden, zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw geschenk!
Waar kan ik mijn cadeaukaart inwisselen?
Bij het verzilveren van de cadeaukaart maken we onderscheid tussen kaarten van merken of winkels en zogenaamde experience kaarten zoals bijvoorbeeld een cadeaukaart voor een hotelovernachting. Dit soort kaarten zijn bij meerdere organisaties te verzilveren. De kaarten van merken kun je in de winkel en in de webshop van het merk inleveren / verzilveren. Bij experience kaarten raden we aan om op de website van de organisatie te controleren of deze kaart wordt geaccepteerd.
Wat is de geldigheidsduur van mijn cadeaukaart?
Staat er geen uitgifte- en vervaldatum op de bon of de verpakking? En staat er niet op waar je de geldigheidsdatum kunt vinden, bijvoorbeeld op een website? Dan is de bon onbeperkt geldig.
Staat er wel een uitgiftedatum op, maar geen vervaldatum? Dan heb je 5 jaar de tijd om hem in te wisselen. Het is niet altijd zo dat de bon daarna dan niet meer geldig is, maar het kan misschien discussie opleveren.
Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn. Dit moet dan op de bon staan, op de verpakking of in de algemene voorwaarden. Korter dan 2 jaar geldig mag niet.
Hoe kan ik het saldo van mijn cadeaukaart checken?
Wij activeren het saldo 72 uur na verzending van jouw kaart om eventueel misbruik te voorkomen. Je kan het saldo van jouw cadeaubon opvragen op de website van de aanbieder van de kaart, zo kun je in Google bijvoorbeeld zoeken op: 'Wonderbox cadeaukaart saldo checken’. Volg hier de stappen die per aanbieder mogelijk net afwijkend zijn van elkaar, en houd rekening met de veiligheidstermijn van 72 uur voordat jouw saldo zichtbaar is.
Hoe kan ik mijn cadeaukaart activeren?
Na verzending wordt de cadeaukaart standaard na 72 uur geactiveerd. Dit gebeurt automatisch en daar hoef je zelf niks voor te doen.
Wat als mijn cadeaukaart niet werkt?
Wij activeren automatisch het saldo 72 uur na verzending van jouw kaart. Wij adviseren daarom deze 72 uur af te wachten. Mocht de kaart dan alsnog niet geactiveerd zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik ben mijn kaart verloren. Wat nu?
Wat vervelend dat je je cadeaukaart bent verloren. Wij adviseren contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij direct jouw cadeaukaart kunnen blokkeren. Vervolgens zullen wij met een passende oplossing komen.