Op dit moment werkt iDEAL niet, onze excuses voor het ongemak.
menu
Hulp nodig? Zoek je vraag door onze veelgestelde vragen te bekijken

Hoe adresseer ik het beste een bestelling naar een ziekenhuis, postbus of NAPO?

Ziekenhuis
Wat attent dat je de zieke een kaartje of cadeau van Greetz stuurt! Om er extra zeker van te zijn dat jouw bestelling goed aankomt, kun je tijdens het invullen van het bezorgadres 'adres handmatig invoeren selecteren'. Je krijgt dan een extra invulveld voor de naam van het ziekenhuis, de afdeling en het kamernummer. Dit zijn heel belangrijke gegevens voor de bezorger. Als je deze niet invult, kan het voorkomen dat het pakketje niet bij de juiste ontvanger wordt afgegeven.

Past je pakketje niet in de brievenbus? Zorg er dan voor dat je niet het postbusadres maar het bezoekersadres van het ziekenhuis gebruikt. Zo kan de koerier het pakketje bij de receptie of goederenontvangst afgeven.

Postbus
Wil je een brievenbusbestelling naar een postbus versturen, vermeld dan 'postbus' in het straatnaamveld en het postbusnummer in het huisnummerveld. De postcode en plaatsnaam kun je in de specifieke velden invullen.

Past je pakketje niet door de brievenbus? Kies dan voor een bezoek- of woonadres. De ontvanger moet dan namelijk tekenen voor ontvangst.

NAPO
Wat attent dat je post wilt versturen naar een defensiemedewerker in het buitenland! Kaarten kunnen via Greetz naar een NAPO-adres gestuurd worden, cadeaus helaas niet. Bij het verzenden van cadeaus is er namelijk een douanesticker nodig (CN 22) en deze hebben wij niet. Wil je een cadeau versturen naar een NAPO-adres, dan raden we je aan het cadeau naar jezelf te sturen, een gratis douanesticker bij een postkantoor te halen en vervolgens het pakket zelf te verzenden.

Wil je een kaartje versturen via Greetz? Lees dan voordat je het bezorgadres invult de informatie van het ministerie van Defensie. Je kunt voor alle benodigde informatie de bedrijfsregel en de extra adresregel gebruiken.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 33 van 61

Meer hulp nodig?

* Op werkdagen is onze chat geopend van 8:30 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:30 tot 18:00 uur. We helpen je graag verder!

Veel gestelde vragen

    Hoe adresseer ik het beste een bestelling naar een ziekenhuis, postbus of NAPO?

    Meer hulp nodig?

    Onze chat is geopend op werkdagen van 8:30-20:00 en za-zo van 9:30-18:00 uur. We helpen je dan graag verder!


    Nog steeds hulp nodig? Chat dan snel met onze klantenservice medewerker.